Ronny är assisterande tränare i vår nybörjar/ barngrupp och aktiv seniorbrottare. Han är en populär kille, både bland vuxna och barn. Han lägger mycket tid på klubben och har under förra året haft personlig sponsring i sin egen brottning. Ronny är en viktig familjemedlem i klubben. Ronny är oerhört målmedveten, driver på sig själv oavsett om det gäller träning eller skola och språk.

Ronny

Tränare i nybörjargruppen och aktiv seniorbrottare

Både jag och Björn vill att barnen ska lära sig brottning plus att de lära sig att respektera. Om de börjar respektera andra redan nu så kommer de att ha bättre framtid tex: i skolan mot sin lärare. – Ronny

Jag heter Rohullah Nazari men det är ingen som kallar mig det, jag kallas alltid för Ronny. Jag är född i Afghanistan och är 17 år (Född 2001). Tyvärr så har jag och min familj fått uppleva kriget och år 2015 förlorade jag, bland annat, min äldre bror. Detta resulterade i att jag blev tvingad att fly. På så vis hamnade jag i Sverige.

Jag började träna när jag kom till Sverige. Jag har provat lite olika kampsporter som MMA, boxning men sen testade jag brottning och jag tycker det är kul så jag fortsätter. Jag började träna själv för ett och ett halvt år sedan och jag började faktiskt i Vellinge Brottarklubb. Jag kompletterar min brottning med gymträning för att öka styrkan och konditionen.

Överhuvudtaget så är det roligt att vara och träna med barn, det kan faktiskt vara både roligt och jobbigt. Ibland pratar dom lite för mycket och glömmer att lyssna. Men båda jag och Björn vill att de ska lära sig brottning plus att de ska lära sig respekt.

brottning@vellingebk.se